Projekti

Predefinirani projekti

Osim kroz pozive na dodjelu bespovratnih sredstava, program Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva provodi se i putem tri predefinirana projekta (PDP).

1

„Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju“

Projekt je usmjeren  na podršku ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju kroz opremanje ustanova asistivnom tehnologijom, edukaciju odgojno-obrazovnih radnika i podizanje svijesti o inkluzivnom obrazovanju. Projekt je omogućio nabavu i implementaciju asistivne tehnologije u 34 ustanove te osposobljavanje odgojno-obrazovnih radnika kroz edukacije, radionice i međunarodne treninge. Razvijeni su digitalni priručnici, e-tečajevi, webinari i ozbiljna edukativna igra “ukljuČILICA”, koja pomaže u podizanju svijesti o asistivnoj tehnologiji. Projekt je obuhvatio i organizaciju kratkih treninga na Islandu, gdje su sudionici imali priliku upoznati se s najboljim praksama u radu s djecom s teškoćama u razvoju.

Kroz promidžbene aktivnosti, uključujući emitiranje promotivnog animiranog videa na HRT-u, izradu informativnih brošura te sudjelovanje na konferencijama, projekt je značajno doprinio širenju svijesti o važnosti asistivne tehnologije u obrazovanju. Rezultati projekta uključuju povećanje dostupnosti asistivne tehnologije za 89,3% učenika s teškoćama, edukaciju 1324 stručnjaka i 2170 učenika, opremanje ustanova te razvoj novih metodologija za rad s djecom s teškoćama u razvoju.

Više na: https://www.carnet.hr/projekt/attend/

Nositelj projekta: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET

Partneri:

  • Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER)
  • Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (ERF)

Donatorski partner:

  • Grad Reykjavik, Island

Ugovorena vrijednost projekta: 4.233.294,41 EUR

2

„Jačanje strateškog planiranja na regionalnoj i lokalnoj razini u Hrvatskoj“

Projekt je proveden s ciljem jačanja kapaciteta regionalnih i lokalnih institucija za strateško planiranje te optimizaciju ulaganja u skladu s Nacionalnom razvojnom strategijom. Kroz suradnju s OECD-om, projekt je omogućio provođenje dvaju studijskih putovanja, pet edukacijskih modula i obuku trenera (ToT) kako bi se unaprijedile kompetencije stručnjaka u strateškom planiranju. Organizirana su tri regionalna foruma za razmjenu znanja i jačanje partnerstava između ključnih dionika. OECD je objavio izvješće „Towards Balanced Regional Development in Croatia” te razvio alat za samoprocjenu sposobnosti županijskih razvojnih agencija, čime su unaprijeđeni instrumenti za regionalni razvoj.

Umjesto planiranih ex-ante procjena utjecaja razvojnih planova, izrađene su četiri prilagođene preporuke za regionalne donositelje politika, čime je projekt dodatno pridonio učinkovitosti planiranja. Osigurana je i visoka vidljivost projekta kroz informativne konferencije, distribuciju promotivnih materijala te objave na web stranicama MRRFEU-a i OECD-a. Projekt je značajno pridonio procesu pristupanja Hrvatske OECD-u te postavio temelje za daljnje unaprjeđenje strateškog planiranja u Republici Hrvatskoj.

Više na: https://razvoj.gov.hr/istaknute-teme/sustav-strateskog-planiranja-i-upravljanja-razvojem-republike-hrvatske-4570/projekt-poboljsano-stratesko-planiranje-na-regionalnoj-i-lokalnoj-razini/4988

Nositelj projekta: MRRFEU – Sektor za strateško planiranje i upravljanje razvojem

Partneri:

  • Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD)

Donatorski partner:

Ugovorena vrijednost projekta: 1.082.579,00 EUR

3

„Geofizičko-seizmološka istraživanja potresom ugroženih područja u RH i razvoj atenuacijskih relacija predviđanja seizmičkog gibanja tla“

Projekt  je usmjeren na poboljšanje procjene seizmičke opasnosti u Hrvatskoj kroz geofizičko-seizmološka istraživanja, s naglaskom na razvoj atenuacijskih relacija za predviđanje gibanja tla uzrokovanog potresima. Projekt se fokusirao na seizmički najugroženija područja Hrvatske, posebice sjevernu i srednju Dalmaciju, s ciljem smanjenja potresnog rizika putem znanstvenih istraživanja, razvoja metodologija i prijenosa znanja. U sklopu projekta razvijen je hibridni empirijski model za predviđanje seizmičkog gibanja tla, kreirane su mikrozonacijske karte tla za područje Sinja, provedene su terenske i laboratorijske analize te su poboljšani modeli seizmičkog hazarda.

Nabavljena je moderna seizmološka i geofizička oprema, uključujući seizmografe, akcelerografe i IT infrastrukturu, čime su unaprijeđeni kapaciteti za daljnja istraživanja. Projekt je rezultirao znanstvenim publikacijama, seizmičkim simulacijama dostupnim javnosti te preporukama za bolju protupotresnu gradnju i urbanističko planiranje. Ostvarena je snažna međunarodna suradnja, a stečene spoznaje koristit će se u budućim istraživanjima i edukaciji.

Više na: https://projekt-cronos.hr/

Nositelj projekta: Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet

Donatorski partner:

  • University of Bergen – Department of Earth Science, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 2.520,687,00 EUR

Ostali projekti

Ukupno 31 projekt financiran je kroz pozive na dodjelu bespovratnih sredstava.

1

“Učinkovito aktivno PODUčavanje i učenje o PODUzetništvu u gospodarski nerazvijenim i ruralnim PODručjima– PODUZMI”

 Projekt je razvijen s ciljem poticanja poduzetničkog razmišljanja i kreativnosti u osnovnim školama ruralnih i gospodarski depriviranih područja kroz stručno usavršavanje nastavnika.  Izrađen je  inovativni model podučavanja poduzetništva, koji je pilotiran u Osnovnoj školi Nikole Tesle u Gračacu. Školska knjižnica opremljena je i pretvorena u moderan edukacijski prostor – školski poduzetnički laboratorij.

U okviru projekta educirana su 24 nastavnika, a 54 dionika stekla su praktične uvide u poduzetništvo kroz trening prepoznavanja i poticanja kreativnosti. Održan je Creativity Camp u Zadru, a studijsko putovanje u Oslo omogućilo je razmjenu iskustava s norveškim partnerima. Projekt je doprinio stvaranju poticajnog okruženja za razvoj poduzetništva i smanjenju jaza između urbanih i ruralnih sredina.

Više na: https://poduzmi.com.hr/

Nositelj projekta: Ustanova za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija

Partneri:

  • Osnovna škola Nikole Tesle, Gračac
  • Sveučilište u Zadru

Donatorski partner:

  • Vinco Innovation AS, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 198.923,57 EUR

2

DARoviti u fokusu – izgradnja ljudskih kapaciteta u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja za rad s darovitim učenicima na područjima poduzetništva i aktivnoga građanstva

Projekt  je usmjeren  na jačanje kapaciteta osnovnih škola za rad s darovitim učenicima kroz razvoj njihovih poduzetničkih vještina i aktivnog građanstva. U sklopu projekta provedene su tri dvodnevne i šest jednodnevnih edukativnih radionica te petodnevna ljetna škola, kroz koje je educirano 50 odgojno-obrazovnih radnika iz pet osnovnih škola u četiri županije.

Razvijen je i implementiran novi model podučavanja darovitih učenika, izrađena su četiri nastavna materijala, a pet škola bilo je uključeno u međuinstitucionalnu suradnju. Bilateralna suradnja ostvarena je kroz  online radionicu te je ostvaren i ključni cilj – prijenos znanja i suradnja s norveškim partnerom. Kroz razmjenu znanja uključeno je ukupno 75 odgojno-obrazovnih radnika, čime je projekt značajno doprinio unapređenju obrazovnog sustava za darovite učenike u Hrvatskoj.

Više na: https://daroviti.eu/hr/home-hrvatski/

Nositelj projekta: Callidus ustanova za obrazovanje odraslih

Partneri:

  • FC Adria Solutions d.o.o.
  • OŠ Ante Kovačića, Marija Gorica
  • OŠ Ivo Kozarčanin, Hrvatska Dubica
  • OŠ Kistanje
  • OŠ Krapinske Toplice
  • OŠ Zlatar Bistrica

Donatorski partner:

  • FC Education Nordic, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 188.883,17 EUR

3

Umjetna inteligencija u STEM edukaciji

Projekt  je usmjeren na jačanje kapaciteta učitelja osnovnih škola u području STEM-a, s posebnim fokusom na korištenje umjetne inteligencije i računalnog vida u nastavi. Kroz projekt su razvijeni kurikulum i nastavni materijali za primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, a učitelji su educirani putem online tečajeva, mobilnih radionica, mentorskog programa i webinara.

Dodatno, osigurana je oprema (AI kamere) za škole uključene u projekt. Organizirana je robotička konferencija „Umjetna inteligencija u STEM edukaciji“, na kojoj su predstavljeni primjeri dobre prakse, održane su interaktivne radionice te omogućena razmjena znanja među učiteljima. Suradnja s norveškim partnerom The European Wergeland Centre dodatno je obogatila projekt kroz razmjenu iskustava i implementaciju inovativnih edukacijskih metoda. Projekt je značajno doprinio povećanju kompetencija učitelja u STEM obrazovanju i omogućio bolje prilike učenicima za razvoj digitalnih vještina.

Više na: https://croatianmakers.hr/hr/umjetna-inteligencija-u-stem-edukaciji/

Nositelj projekta: Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)

Partneri:

Donatorski partneri:

  • The European Wergeland Centre, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 199.814,03 EUR

4

Otoci učeničkog poduzetništva i eko-društvenih inovacija za održivi razvoj Splitsko-dalmatinske županije – OPERA SDŽ

 Projekt  je usmjeren  na jačanje poduzetničkih i građanskih kompetencija učenika otočnih škola kroz razvoj inovativnih neformalnih edukativnih programa i alata. Projekt je obuhvatio tri dalmatinska otoka – Šoltu, Hvar i Vis, gdje su provedene radionice za učitelje i odgojno-obrazovne djelatnike, mentorska podrška te pilot-programi učeničkog poduzetništva i inovacija. Uspostavljena je i online platforma za razmjenu znanja te su izrađeni edukativni materijali, uključujući priručnike i vježbenice za učenike. Suradnja s norveškim partnerom Vinco Innovation AS omogućila je prijenos dobre prakse iz norveškog obrazovnog sustava, a projekt je rezultirao jačanjem poduzetničkih vještina učenika i povećanjem kapaciteta otočnih škola za provedbu sličnih inicijativa u budućnosti.

 Više na: https://izvrsna.hr/opera/

Nositelj projekta: Cluster za eko-društvene inovacije i razvoj CEDRA Split

Partneri:

  • Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije

Donatorski partner:

  • Vinco Innovation AS, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 156.575,45 EUR

5

Inkluzivna učionica budućnosti

Projekt je usmjeren na poboljšanje inkluzivnog obrazovanja kroz inovativne metode poučavanja, unapređenje nastavnih sadržaja i jačanje kapaciteta učitelja. Kroz projekt su održane edukacije o digitalnoj učionici, primjeni IKT alata i STEM-a, kao i o pedagoškim pristupima za rad s učenicima s teškoćama. Provedene su aktivnosti poput opremanja dviju senzomotoričkih učionica (Slavonski Brod i Knin) te senzomotoričkog vrta (Senj), izrade didaktičko-metodičkog priručnika za učitelje, te studijskog posjeta Islandu radi razmjene iskustava s islandskim obrazovnim institucijama.

Projektom je educirano 40 učitelja, izrađeno 20 digitalnih nastavnih materijala i razvijen akcijski plan inkluzivnog obrazovanja. Kroz suradnju s islandskim partnerima, učitelji su stekli nova znanja o inovativnim metodama rada, čime se osigurava dugoročno poboljšanje kvalitete inkluzivnog obrazovanja u školama.

Više na: https://www.facebook.com/people/InClass4Future/100089773879063/

Nositelj projekta: Osnovna škola Bogoslav Šulek, Slavonski Brod

Partneri:

  • O.Š. Silvija Strahimira Kranjčevića, Senj
  • O.Š. dr. Franjo Tuđman, Knin

Donatorski partneri:

  • Smart Teachers Play More, Island

Ugovorena vrijednost projekta: 67.758,72 EUR

6

E, baš hoću biti poduzetnik! – hobIT

Projekt je usmjeren na razvoj poduzetničkih vještina i kompetencija učitelja i učenika osnovnih škola u ruralnim sredinama. Kroz edukacije o poduzetništvu, održivom razvoju, školskim zadrugama i hortikulturi, projekt je omogućio učiteljima jačanje znanja i vještina za poticanje poduzetničkog razmišljanja kod učenika. U sklopu projekta provedena su 173 školska sata edukacija, u kojima je sudjelovalo 50 učitelja iz triju škola. Osnovana je nova učenička zadruga „Antuntun“, a školski vrtovi opremljeni su vrtnim gredicama za proizvodnju hrane, nastavu biologije i kemije te razvoj kratkih opskrbnih lanaca.

Razvijeni su i novi edukacijski materijali, uključujući kurikulum izvannastavne aktivnosti Poduzetništvo, priručnik o školskim hortikulturnim vrtovima te preporuke za rad s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Suradnja s Visokom školom za zeleni razvoj iz Norveške omogućila je prijenos dobre prakse, mentorsku podršku te razvoj novih nastavnih materijala. Projekt je rezultirao dugoročnim unapređenjem poduzetničkog obrazovanja u osnovnim školama i jačanjem veza između obrazovnog sustava i lokalne zajednice.

Više na: https://zaklada-slagalica.hr/razvoj-zajednice/projekt-hobit/

Nositelj projekta: Osnovna škola Silvije Strahimir Kranjčević, Levanjska Varoš

Partneri:

  • Osnovna škola Antunovac
  • Slagalica – Zaklada za razvoj lokalne zajednice
  • Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek
  • Hrvatski savez učeničkih zadruga
  • Osnovna škola Šećerana

Donatorski partner:

  • Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške

Ugovorena vrijednost projekta: 133.396,68 EUR

7

Učim poduzetništvo 5.0

 Projekt  je usmjeren  na jačanje kompetencija učitelja iz Vukovarsko-srijemske i Osječko-baranjske županije za vođenje učeničkih zadruga i integraciju poduzetništva u nastavu. Kroz anketu provedenu među učiteljima utvrđene su obrazovne potrebe, na temelju čega su razvijeni moduli za trening trenera za poduzetništvo. Učitelji su prošli stručno usavršavanje, koje je uključivalo modularni program obuke, sudjelovanje na državnoj smotri učeničkih zadruga te posjet Norveškoj kroz program Job shadowing, gdje su upoznali primjere dobre prakse u obrazovanju. Osim toga, izrađen je priručnik s metodološkim smjernicama za provedbu poduzetničke nastave.

U sklopu projekta organizirani su sajmovi učeničkih zadruga, gdje su učenici predstavljali svoje proizvode te dobili povratne informacije od lokalnih poduzetnika. Projekt je unaprijedio znanja učitelja o poduzetništvu, omogućio bolje povezivanje škola s realnim sektorom i povećao vidljivost učeničkog poduzetništva u lokalnoj zajednici.

Više na: https://www.azoo.hr/o-nama/projekti/ucim-poduzetnistvo-5-0/

Nositelj projekta: Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb

Partneri:

  • Hrvatski savez učeničkih zadruga
  • OŠ S. S. Kranjčević, Levanjska Varoš
  • OŠ Vođinci, Vođinci

Donatorski partneri:

  • Vinco Innovation AS,  Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 174.343,03 EUR

8

ICT 4 Te@chers – IKT vještine u poučavanju

 Projekt  je usmjeren  na unaprjeđenje digitalnih kompetencija učitelja i nastavnog osoblja osnovnih škola, s posebnim naglaskom na primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u poučavanju. Kroz projekt je razvijen program edukacije koji se sastoji od pet tematskih modula, uključujući analitičku obradu podataka, primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, agilnost u odgoju i obrazovanju, pedagoške modele korištenja IKT-a te rad s učenicima s teškoćama u učenju. Osim toga, izrađeno je 25 digitalnih nastavnih materijala, a sudionici su imali pristup e-modulima putem e-learning platforme.

U sklopu projekta organizirano je studijsko putovanje u Norvešku, gdje su sudionici stekli uvid u primjere dobre prakse i suvremene metode digitalnog poučavanja. Program edukacije završila su 32 učitelja i nastavnika iz Vukovarsko-srijemske županije, koji su unaprijedili svoje digitalne vještine i osposobili se za aktivnu primjenu IKT-a u nastavi, s posebnim naglaskom na inkluzivno obrazovanje. Projekt je doprinio sustavnom razvoju digitalnih kompetencija nastavnika te jačanju bilateralne suradnje između hrvatskih i norveških obrazovnih institucija.

Više na: https://uciliste-studium.hr/projekti/ict-4-techers/

Nositelj projekta: Učilište Studium – ustanova za obrazovanje odraslih

Partneri:

  • A1 Hrvatska

Donatorski partner:

  • Prios Kompetanse, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 146.935,51 EUR

9

Mogućnosti pametnog sela

Projekt  je usmjeren na unapređenje STEM kompetencija i građanskog aktivizma među učenicima i nastavnicima Osnovne škole Mijat Stojanović u Babinoj Gredi. Kroz suradnju s Brundalen Elementary School iz Norveške, projekt je omogućio razmjenu znanja i primjera dobre prakse u digitalnoj edukaciji, robotici i STEM obrazovanju. U okviru projekta provedene su četiri edukativne aktivnosti: Nastava pomoću 3D modela, Edukacijska robotika i STEM trening, Tinker LABS i Mala škola životnih vještina – građanski aktivizam. Održani su webinari, studijska putovanja u Norvešku i Hrvatsku, te razmjena nastavnika između partnerskih škola. Učenici su dobili priliku sudjelovati u novim izvannastavnim aktivnostima, dok su učitelji unaprijedili svoje vještine u STEM području i radu s darovitim učenicima.

Kao rezultat projekta, škola je opremljena novim tehnološkim alatima, uključujući LEGO robote, opremu za 3D modeliranje i uređaje za STEM edukaciju. Osnovani su novi školski klubovi, poput Kluba mladih tehničara, Kluba mladih znanstvenika i Volonterskog kluba, koji će učenicima omogućiti sudjelovanje u radionicama i natjecanjima. Projekt je značajno doprinio razvoju digitalnih vještina u ruralnoj sredini te poboljšao uvjete obrazovanja kroz modernizaciju nastavnih metoda i školskih sadržaja.

Više na: https://mops.com.hr

Nositelj projekta: Osnovna škola Mijat Stojanović, Babina Greda

Partneri:

Donatorski partneri:

  • Brundalen Elementary School, Trondheim, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 115.950,32 EUR

10

Od ideje do STEM vještina u školama

Projekt je usmjeren na unapređenje STEM obrazovanja i digitalnih kompetencija učenika i nastavnika osnovnih škola u Vukovarsko-srijemskoj županiji. Kroz projekt su provedene brojne edukacije, radionice i studijska putovanja, s ciljem jačanja STEM vještina učenika i nastavnika. Nabavljena je moderna oprema za provođenje STEM aktivnosti, a škole su opremljene novim učionicama, uključujući i prvu zvjezdarnicu na području županije. U projektu je sudjelovalo 95 učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika te 502 učenika u STEM programima i 541 učenik u izvanškolskim aktivnostima, dok su  52 učitelja i druga odgojno-obrazovna radnika u osnovnim školama  poboljšala sposobnosti podučavanja u STEM područjima, a 460 učenika je poboljšalo STEM vještine.

Projekt je rezultirao poboljšanom infrastrukturom i novim mogućnostima u školskom sustavu, posebno u području znanosti, tehnologije i digitalnih vještina. Uspostavljena bilateralna suradnja s norveškim partneromomogućila je prijenos znanja i osigurala dugoročnu održivost projekta.

Više na: https://stem.zura.hr/index.php/hr

Nositelj projekta: Osnovna škola Josip Kozarac, Soljani

Partneri:

  • Osnovna škola Mare Švel-Gamiršek, Vrbanja
  • Osnovna škola Franjo Hanaman, Drenovci
  • Osnovna škola Ivan Filipović, Račinovci
  • Osnovna škola Mate Lovraka, Županja
  • Osnovna škola Ivana Kozarca, Županja
  • Županjska razvojna agencija d.o.o.

Donatorski partner:

  • FIRST Scandinavia, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 931.957,36 EUR

11

NEW STEM Kutina – ABECEDA budućnosti

Projekt je usmjeren na unapređenje STEM obrazovanja u osnovnim školama Grada Kutine kroz modernizaciju nastave, stručno usavršavanje učitelja i opremanje STEM učionica. U projektu je sudjelovalo 129 učitelja i odgojno-obrazovnih radnika te 753 učenika, čime su unaprijeđene njihove STEM vještine, znanja iz IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva. U pet osnovnih škola uspostavljeno je pet modernih STEM učionica, opremljenih robotikom, 3D printerima, VR tehnologijom i naprednim IKT alatima.

Učenici su kroz projekt sudjelovali u brojnim STEM radionicama, izvanškolskim aktivnostima, terenskim nastavama i natjecanjima, što im je omogućilo razvoj praktičnih vještina u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici. Projekt je dodatno obogaćen bilateralnom suradnjom s norveškim partnerom, koji  je prenio primjere dobre prakse i omogućio stručno usavršavanje učitelja kroz studijska putovanja.

Više na: https://www.newstem-kutina.info/en/

Nositelj projekta: Grad Kutina

Partneri:

  • Razvojna agencija Mrav
  • Osnovna škola Stjepana Kefelje
  • Osnovna škola Vladimira Vidrića
  • Osnovna škola Mate Lovraka
  • Osnovna škola Zvonimira Franka
  • Osnovna škola Banova Jaruga
  • Učiteljski fakultet u Rijeci
  • Modelarski Centar Kutina
  • Fakultet strojarstva i brodogradnje

Donatorski partner:

  • Sveučilišno učilište Volda, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 904.289,78 EUR

12

Unaprjeđenje infrastrukture i poboljšanje STEM vještina u osnovnim školama Vukovarsko-srijemske županije

Projekt je usmjeren na modernizaciju obrazovnog sustava kroz poboljšanje STEM vještina učenika i učitelja te unapređenje školske infrastrukture. Projekt je obuhvatio razvoj STEM učionica, nabavu moderne opreme i uvođenje inovativnih nastavnih metoda. 177 učenika sudjelovalo je u STEM programima koji su se provodili u sklopu projekta, a 416 učenika je sudjelovalo u izvannastavnim aktivnostima za STEM vještine, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo. Kroz edukacije, radionice i studijska putovanja, 58 učitelja i odgojno-obrazovnih djelatnika te 240 učenika unaprijedilo je svoje STEM kompetencije.  Poseban naglasak stavljen je na inkluziju, omogućivši aktivno sudjelovanje  učenika s teškoćama u razvoju.

U sklopu projekta pokrenuti su školski vrtovi i vanjske učionice, gdje su učenici učili kroz praktične aktivnosti poput uzgoja ljekovitog bilja i proizvodnje ekoloških proizvoda (sapuni, hidrolati, čajevi). Kroz međunarodnu suradnju s norveškim partnerima, učitelji su usvojili primjere dobre prakse i nove metode STEM poučavanja, čime su ojačani kapaciteti školskih ustanova i osigurana dugoročna održivost projekta.

Više na: https://stemajmo.com.hr/

Nositelj projekta: Osnovna škola Antun i Stjepan Radić, Gunja

Partneri:

  • Društvo osoba s invaliditetom Zvjezdice
  • Osnovna škola Gradište
  • Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna
  • Osnovna škola Lipovac
  • Osnovna škola Julija Benešića Ilok
  • Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci
  • Multinorm d.o.o.

Donatorski partneri:

  • Åpenhet AS (Oslo), Norveška
  • Mæla ungdomsskole (Skien), Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 884.585,33 EUR

13

Jačanje STEM vještina u osnovnim školama u Zadarskoj županiji

Projekt ima za cilj unaprijediti STEM obrazovanje kroz edukaciju učitelja, poboljšanje nastavnih metoda i opremanje škola modernom tehnologijom. U projektu je sudjelovalo  58 učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika,  te 654 učenika u STEM programima koji su se provodili u sklopu projekta i 656 učenika u izvannastavnim aktivnostima za STEM vještine, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo. Poseban fokus stavljen je na 54 darovita učenika i  35 učenika s teškoćama, za koje su organizirane prilagođene radionice i specijalizirani programi. U sklopu projekta, provedene su 74 radionice o aktivnom građanstvu te su izrađeni priručnici za STEM nastavu i aktivno građanstvo.

Osim edukacije, projekt je uključio modernizaciju školske infrastrukture – adaptirano je 5 STEM učionica, opremljeno 13 učionica u različitim osnovnim školama i uspostavljen „Park znanosti“ u jednoj školi. Organizirana su 3 studijska putovanja u Norvešku za 43 učitelja i predstavnike Grada Zadra, a norveški partneri posjetili su Hrvatsku te sudjelovali na završnoj konferenciji projekta.

Više na: https://www.grad-zadar.hr/stem-county-1251/

Nositelj projekta: Grad Zadar

Partneri:

  • Zadarska županija
  • Sveučilište u Zadru
  • Ustanova za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija

Donatorski partner:

  • Muzej Vitenfabrikken, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 966.407,85 EUR

14

Znanost, tehnologija, inženjerstvo, umjetnost i matematika u II. osnovnoj školi Varaždin

Projekt je usmjeren na modernizaciju nastavnog procesa kroz STEAM pristup. Projekt je omogućio digitalnu transformaciju škole kroz opremanje četiri specijalizirane učionice: Učionica za razvoj računalnih igara; Učionica za robotiku; Učionica za 3D modeliranje i ispis i Zvjezdarnicu. Osim infrastrukturnih poboljšanja, projekt je uključivao edukaciju nastavnika – održano je 6 radionica i „Trening trenera“ u kojima je sudjelovalo 28 učitelja, dok je 208 učenika prošlo kroz STEAM aktivnosti, uključujući radionice, zimske škole i rad s igrificiranim kognitivnim agentima.

Posebna pažnja posvećena je inovativnim metodama poučavanja, poput proširene stvarnosti (SANDBOX), umjetne inteligencije i igrifikacije. Također, instaliran je sustav za snimanje meteorita NOMON, čime se škola uključila u međunarodnu mrežu praćenja meteorita.

Više na: https://steam.hr/

Nositelj projekta: II. osnovna škola Varaždin

Partner:

  • Fakultet organizacije i informatike

Donatorski partner:

  • NT Gruppen AS, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 444.143,34 EUR

15

Kvalitetno obrazovanje za modernu osnovnu školu

Projekt je usmjeren na unapređenje obrazovanja u Osnovnoj školi Dalj, posebno u STEM području, IKT-u, poduzetništvu i aktivnom građanstvu. Projekt je proveden u ruralnoj sredini Općine Erdut, gdje su prisutni depopulacijski trendovi i nedostatak modernih obrazovnih resursa. Kroz suradnju s domaćim i norveškim partnerima, cilj je bio modernizirati školsku infrastrukturu, poboljšati kompetencije učitelja i učenika te stvoriti dugoročnu mrežu suradnje između škola, poduzetničkih centara i znanstvenih institucija.

U sklopu projekta provedene su edukacije, radionice, studijska putovanja i terenska nastava, što je omogućilo učiteljima i učenicima stjecanje novih znanja i vještina. Škola je opremljena modernom vanjskom STEM učionicom, koja sadrži interaktivne izloške, čime su poboljšani uvjeti za izvođenje praktične nastave. Također, razvijen je poduzetnički program „KOZMOS u Dalju“, osmišljen za primjenu u drugim školama u Republici Hrvatskoj kao primjer dobre prakse.

Više na: https://kozmos-u-dalju.eu/index.php/hr/

Nositelj projekta: Osnovna škola Dalj

Partneri:

  • Poduzetničko-razvojni centar Općine Erdut – Lokalna razvojna agencija d.o.o.
  • Kulturni i znanstveni centar Milutin Milanković
  • Veverec 91 d.o.o. – Park znanosti
  • Nansen dijalog centar Osijek

Donatorski partner:

  • Nansen Akademija, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 517.207,88 EUR

16

STEM – moje obrazovanje

Projekt je usmjeren na unapređenje STEM obrazovanja u tri osnovne škole: Osnovna škola Josipa Kozarca (Semeljci), Osnovna škola Josipa Jurja Strossmayera (Trnava) i Osnovna škola Đakovački Selci. Cilj projekta bio je modernizirati nastavni proces kroz nabavu IKT opreme, razvoj STEM vještina učitelja i učenika te unapređenje metoda poučavanja. Kroz projekt su provedene edukacije za učitelje, koji su unaprijedili svoje kompetencije u STEM podučavanju, poduzetništvu i korištenju IKT alata za izradu digitalnih nastavnih materijala. Učitelji su također sudjelovali u studijskoj posjeti Norveškoj, gdje su se upoznali s inovativnim obrazovnim metodama i primjerima dobre prakse. Za učenike su organizirane radionice, zimske i ljetne škole te STEM tjedan, gdje su razvijali vještine iz robotike, programiranja, fizike, matematike i meteorologije.

Kroz terensku nastavu u Parku znanosti (Oroslavje) i Tehničkom muzeju (Zagreb) učenici su stekli praktična znanja i razvili interes za prirodne znanosti. Osim edukacije, projekt je rezultirao opremanjem STEM učionica – škole su dobile interaktivne ekrane, 3D pisače, meteorološke postaje, robotičku opremu i druga nastavna sredstva koja omogućuju inovativan i kvalitetniji nastavni proces. Oprema je omogućila uvođenje novih izvannastavnih aktivnosti poput robotike i meteorologije.

Više na: http://os-jkozarca-semeljci.skole.hr/

Nositelj projekta: Osnovna škola Josipa Kozarca, Semeljci

Partneri:

  • Osnovna škola Josipa Jurja Strossmayera, Trnava
  • Osnovna škola Đakovački Selci

Donatorski partner:

  • Apenhet AS, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 274.570,44 EUR

17

Teslina učionica/Tesla’s room

Projekt je usmjeren na razvoj STEM obrazovanja i modernizaciju nastave kroz unapređenje učiteljskih kompetencija i stvaranje inovativnog obrazovnog okruženja u Osnovnoj školi Sibinjskih žrtava. Kroz projekt su provedene edukacije i radionice za učitelje, koji su unaprijedili svoje znanje o STEM podučavanju. Studijsko putovanje na Island omogućilo je učiteljima upoznavanje s inovativnim metodama poučavanja, što su primijenili u svojim školama. Učenici su sudjelovali u terenskoj nastavi u Zagrebu i Oroslavju, a kroz izvannastavne aktivnosti razvijali su vještine iz informatike, robotike i programiranja.

Jedan od ključnih rezultata projekta je adaptacija učionice za STEM nastavu, koja je opremljena novim namještajem, računalima i interaktivnim alatima, a na krovu škole postavljena je fotonaponska elektrana. U dvorištu je izgrađena sjenica i plastenik za sadnju bilja, što omogućuje provođenje nastave na otvorenom i poticanje ekološke osviještenosti učenika.

Više na: https://teslina-ucionica.com/

Nositelj projekta: Osnovna škola Sibinjskih žrtava

Partneri:

  • Udruga Nikola Tesla – Genij za budućnost
  • Udruga Otvorena računalna radionica “Svi smo protiv”

Donatorski partner:

  • GeoCamp Iceland ehf (Island)

Ugovorena vrijednost projekta: 278.503,55 EUR

18

Jačanje STEM vještina kroz ekologiju u Osnovnoj školi Zrinskih Nuštar – EKO-RURAL4STEM

Projekt je imao za cilj unaprijediti STEM obrazovanje kroz ekološke aktivnosti, modernizaciju nastavnih metoda i opremanje škola suvremenom tehnologijom. U sklopu projekta, 42 učitelja prošlo je 16 edukacija, dok je  336  učenika sudjelovalo u programima jačanja STEM vještina te 377 učenika u izvannastavnim aktivnostima za STEM vještine, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo.  Razvijeno je 7 novih izvannastavnih programa, uključujući „STEM u uzgoju biljaka, „Mladi meteorolozi“ i „O šumi, u šumi, za šumu“, a učenici su prošli  7 STEM edukacija, poput programiranja, robotike i eksperimentiranja s energijom i elektricitetom. Modernizirana su 4 multimedijske učionice na tri lokacije (Nuštar, Cerić, Marinci), a škole su opremljene s 76 novih računala, 10 prijenosnih računala, 4 pametne ploče, 2 3D pisača, 20 VR setova, 17 mikroskopa, dronom, pametnim sustavom za uzgoj biljaka, teleskopom,  meteorološkom kućicom  itd.U okviru bilateralne suradnje, provedeno je studijsko putovanje učitelja u Norvešku, dok  je norveški partner održao4 STEM edukacije u Osnovnoj školi Zrinskih Nuštar. Projekt je omogućio učenicima i učiteljima pristup inovativnim obrazovnim resursima i povećao interes za STEM područje.

Više na: https://ekorural4stem.eu/

Nositelj projekta: Osnovna škola Zrinskih Nuštar

Partneri:

  • Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci
  • Centar kompetencija d.o.o. za istraživanje i razvoj

Donatorski partneri:

  • Norveško sveučilište za znanost i tehnologiju, Odjel za elektroničke sustave, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 738.453,84 EUR

19

Ready-STEM-Grow

Projekt je usmjeren na unaprjeđenje STEM obrazovanja kroz modernizaciju nastavnih metoda, jačanje kompetencija učitelja i opremanje STEM učionica u Katoličkim osnovnim školama u Novskoj, Požegi i Virovitici. Kroz projekt, učitelji su stekli nova STEM znanja, dok je 638 učenika sudjelovalo u STEM aktivnostima, uključujući 194 STEM radionice, 30 edukacija iz IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva, 6 terenskih nastava,  6 razmjena učenika i 3 posjeta poduzetnicima. Poseban naglasak stavljen je na inkluziju, pri čemu je 213 učenika s posebnim potrebama sudjelovalo u programu.

U okviru projekta, uspostavljene su  3 funkcionalne STEM učionice, opremljene interaktivnim video zidom, simulacijskim učionicama, meteorološkim stanicama, digitalnim alatima i znanstvenim setovima. Bilateralna suradnja s Norveškom omogućila je razmjenu iskustava s norveškim edukatorima, studijske posjete, kao i implementaciju inovativnih metoda poučavanja u hrvatske škole.

Više na: www.stem-kos.hr

Nositelj projekta: Požeška biskupija

Partneri:

  • Katolička osnovna škola u Novskoj
  • Katolička osnovna škola u Požegi
  • Katolička osnovna škola u Virovitici
  • Razvojna agencija Grada Novske – NORA

Donatorski partner:

  • International Development Norway, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 974.739,58 EUR

20

Istražujući raSTEMo/Explore and grow with STEM

Projekt je usmjeren na jačanje STEM vještina učenika i učitelja kroz inovativne metode poučavanja i modernizaciju školskog prostora. U sklopu projekta, 7 učitelja i ravnateljica prošli su 13 edukacija i 82 sata stručnog usavršavanja, uključujući studijsko putovanje na Island, edukaciju o 3D modeliranju, korištenju solarne tehnologije i metodama istraživačkog i suradničkog učenja. Kroz aktivnosti, 114 učenika, od kojih 65 s teškoćama u učenju, sudjelovalo je u radionicama za razvoj STEM kompetencija.

Škola je modernizirana kroz adaptaciju 3 učionice s kabinetima i osnivanje školskog Arboretuma, a nabavljena je napredna STEM oprema za izvođenje edukacija. Također, izrađene su interaktivne skripte, a učenici su se upoznali s inovativnim metodama poučavanja, poput igrifikacije, metode obrnute učionice i primjene IKT-a.

Više na: https://exploreandgrowwithstem.wordpress.com/

Nositelj projekta: Osnovna škola Josipa Kozarca, Lipovljani

Partner:

  • Otvorena računalna radionica „Svi smo protiv“

Donatorski partner:

  • GeoCamp Iceland ehf (Island)

Ugovorena vrijednost projekta: 366.276,09 EUR

21

Budi STEMfluencer

Projekt je usmjeren na jačanje STEM kompetencija učenika i učitelja kroz modernizaciju obrazovnih prostora, inovativne metode poučavanja i razvoj digitalnih alata. U okviru projekta provedene su edukacije za 208 učitelja koji su razvijali i testirali nove modele STEM podučavanja, dok je 1642 učenika sudjelovalo u STEM aktivnostima, uključujući radionice iz biologije, kemije, fizike, tehničke kulture i matematike, kao i izvannastavnim programima poput robotike, 3D modeliranja, forenzike i astronomije. U projekt je bilo uključeno i 296 učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Škole su modernizirale 6 STEM učionica te uspostavile STEM vrtove, koji su omogućili praktičnu primjenu znanja u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Kroz bilateralnu suradnju s Norveškom, učitelji su sudjelovali u studijskim putovanjima u Oslo, gdje su razmijenili iskustva sa stručnjacima iz područja STEM obrazovanja. Jedan od ključnih rezultata projekta je razvoj digitalne STEM knjižnice, koja sadrži nastavne materijale svih škola partnera i dostupna je osnovnim školama diljem Hrvatske.

Više na: https://budistemfluencer.razvojnaagencijazagreb.hr/hr/

Nositelj projekta: OŠ Lučko

Partneri:

  • OŠ Vugrovec-Kašina
  • OŠ Nikole Tesle
  • Razvojna agencija Zagreb

Donatorski partner:

  • Åpenhet, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 734.405,40 EUR

22

STEMovci u borbi za spas planeta Zemlje/STEM for planet Earth

Projekt je usmjeren na jačanje STEM kompetencija učenika i učitelja kroz modernizaciju obrazovnih prostora, inovativne metode poučavanja i razvoj digitalnih alata. U okviru projekta provedene su edukacije za 208 učitelja koji su razvijali i testirali nove modele STEM podučavanja, dok je 1642 učenika sudjelovalo u STEM aktivnostima, uključujući radionice iz biologije, kemije, fizike, tehničke kulture i matematike, kao i izvannastavnim programima poput robotike, 3D modeliranja, forenzike i astronomije. U projekt je bilo uključeno i 296 učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Projekt  je usmjeren na jačanje STEM vještina učenika i učitelja te modernizaciju školskih prostora kako bi se potaknulo inovativno i interdisciplinarno učenje. U sklopu projekta provedene su edukacije za učitelje, uključujući studijsko putovanje na Island gdje su upoznali inovativne metode STEM poučavanja. Učenici su sudjelovali u izvannastavnim aktivnostima i radionicama, razvijajući STEM vještine kroz praktične zadatke i projektne aktivnosti.

Organizirana je i terenska nastava u Dubrovniku i Zagrebu, gdje su učenici primijenili stečena znanja. Jedan od ključnih rezultata projekta je adaptacija i opremanje dvije moderne STEM učionice – jedne za fiziku, matematiku i informatiku, a druge za biologiju, prirodu i kemiju. Učionice su opremljene suvremenom nastavnom opremom, omogućujući održavanje kvalitetnije i dinamičnije nastave.

Više na: https://web-arhiva.skole.hr/os-vnazor-dj/stemovci_u_borbi_za_spas_planeta_zemlje.html

Nositelj projekta: Osnovna škola Vladimir Nazor, Đakovo

Partner:

  • Otvorena računalna radionica “Svi smo protiv”

Donatorski partner:

  • GeoCamp Iceand ehf (Island)

Ugovorena vrijednost projekta: 366.477,58 EUR

23

Razvoj STEM programa u Osnovnoj školi Stari Jankovci

Projekt je usmjeren na unapređenje STEM obrazovanja kroz edukaciju učitelja, modernizaciju školskih prostora i razvoj inovativnih obrazovnih programa. Kroz projekt su provedene edukacije za učitelje, usmjerene na nove metode STEM poučavanja, digitalne alate i poduzetništvo. Učenici su sudjelovali u radionicama i izvannastavnim aktivnostima kroz programe „STEM kroz školski vrt“, „STEM Osnove“, „Mladi PROGRAMeri“ i „Mali poduzetnici i aktivni građani“.

Poseban naglasak stavljen je na praktičnu nastavu i istraživačko učenje. Škola je modernizirana kroz nabavu STEM opreme i adaptaciju učionica, uključujući laboratorijsku i digitalnu opremu, čime su poboljšani uvjeti za izvođenje nastave.

Više na: http://os-stari-jankovci.skole.hr/

Nositelj projekta: Osnovna škola Stari Jankovci

Donatorski partner:

  • Sveučilište u Stavangeru, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 535.460,88 EUR

24

SMART BIZZ – SMART Budinščina za Zadrugu i Zajednicu

Projekt je usmjeren na razvoj STEM vještina učenika i učitelja kroz inovativne metode poučavanja, modernizaciju školskih prostora te jačanje poduzetničkih kompetencija. Kroz projekt su provedene edukacije za 10 učitelja i ravnateljicu, uključujući 8 sati teorijskih predavanja i 4 tematske radionice, kao i studijski posjet Islandu, gdje su razmijenjena iskustva s norveškim edukatorima. U STEM programima sudjelovala su192 učenika, uključujući 16 učenika s teškoćama u razvoju i 10 darovitih učenika.

Škola je modernizirala dvije učionice s kabinetima i školski vrt, dok je nabavljena STEM oprema omogućila izvođenje edukacija iz područja istraživačkog učenja, suradničkog učenja, igrifikacije, projektne nastave i obrnute učionice. Dodatno, izrađene su interaktivne skripte te su održane konferencije za predstavljanje rezultata projekta.

Više na: https://www.smart-bizz.eu/

Nositelj projekta: Osnovna škola Vladimir Nazor, Budinščina

Partner:

  • Otvorena računalna radionica “Svi smo protiv”

Donatorski partner:

  • GeoCamp Iceland ehf (Island)

Ugovorena vrijednost projekta: 379.936,35 EUR

25

STEM Tech

Projekt je usmjeren na razvoj STEM vještina kroz edukacije učitelja, STEM programe i programe za poboljšanje poduzetničkih vještina i aktivnog građanstva učenika te opremanje školskih učionica STEM opremom. Kroz projekt su provedene edukacije za 15 učitelja, a u STEM programima sudjelovalo je 268 učenika, uključujući 37 učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. U izvannastavnim aktivnostima za STEM vještine, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo sudjelovalo je 277 učenika od kojih njih 40 s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Posebna pažnja posvećena je prilagodbi metoda rada za učenike s teškoćama u razvoju, kako bi se osigurala inkluzija i unaprijedile njihove STEM vještine.

Realizirana su 4 programa koja su za cilj imala poboljšanje STEM vještina učenika (Primjena STEMA u snimanju slike i zvuka, Program „PRO BOT“, STEM PI, Program STEM Lab) te 2 programa koja su za cilj imala poboljšanje poduzetničkih vještina i aktivnog građanstva učenika (Odgovorni građani i Mali poduzetnici).

Kroz provedbu projekta, opremljene su STEM učionice unutar škole u svrhu uspješne provedbe planiranih programa.

Više na: https://stem-tech.osigk-delnice.hr

Nositelj projekta: Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Delnice

Donatorski partner:

  • Sveučilište u Stavangeru, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 534.859,94 EUR

26

Bioekonomija, škole i vrtovi Mudrosti, Održivosti, Znanja, Akcije, Inovacije i Kreacije za naš krš i more

Projekt je usmjeren na modernizaciju STEM obrazovanja, unaprjeđenje nastavnih metoda i jačanje povezanosti škola s lokalnim zajednicama kroz održivi razvoj. Projekt je omogućio modernizaciju 17 STEM učionica, 7 STEM vrtova i 8 IKT učionica, čime su poboljšani uvjeti za praktičnu nastavu. 637 učenika uključeno je u STEM programe poput TechLab, BioLab, AquaLab i AeroLab, a  704 učenika sudjelovala  su u izvannastavnim aktivnostima vezanim uz STEM, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo. 44 učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika poboljšala su sposobnosti podučavanja u STEM područjima.

Kroz međunarodnu suradnju s norveškim partnerima organizirane su međunarodne online konferencije i studijsko putovanje u Trondheim, gdje su učitelji stekli nova znanja o inovativnim metodama STEM poučavanja. Projekt je također povezao škole s lokalnim poduzetnicima kroz crowdfunding kampanje, koje su učenicima omogućile razvoj poduzetničkih vještina.

Više na: https://www.biomozaik.eu

Nositelj projekta: Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića

Partneri:

  • Osnovna škola Kamešnica
  • Osnovna škola Milana Begovića
  • Osnovna škola Trilj
  • Osnovna škola Josip Vergilij Perić
  • Osnovna škola Runović
  • Osnovna škola Dr. Fra Karlo Balić
  • Osnovna škola Ivana Mažuranića
  • Osnovna škola Tin Ujević
  • Cluster za eko-društvene inovacije i razvoj CEDRA Split

Donatorski partner:

  • International Development Norway, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 871.375,12 EUR

27

STEM u Osnovnoj školi Vrgorac

Projekt  je usmjeren na unaprjeđenje STEM obrazovanja kroz edukaciju učitelja, jačanje STEM vještina učenika te modernizaciju školskih prostora. Kroz projekt su provedena četiri edukacijska programa: STEM istraživači 1, STEM istraživači 2, Aktivno građanstvo i Poduzetništvo, u sklopu kojih su učitelji prošli stručna usavršavanja i stečeno znanje prenosili učenicima. Modernizirane su i opremljene STEM učionice, čime su poboljšani uvjeti za izvođenje nastave uz primjenu novih metoda poput istraživačkog učenja, igrifikacije i interdisciplinarnog pristupa.

Projekt je poboljšao STEM vještine učenika, uključujući one s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, dok su učitelji stekli nova znanja o suvremenim metodama poučavanja.

Više na: http://os-vrgorac.skole.hr/stem

Nositelj projekta: Osnovna škola Vrgorac

Donatorski partner:

Sveučilište u Stavangeru, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 531.454,27 EUR

28

Regionalni znanstveni centar za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području – LORI

Projekt je usmjeren na unaprjeđenje STEM obrazovanja kroz modernizaciju infrastrukture, edukaciju nastavnika i razvoj inovativnih metoda poučavanja.  Kroz projekt je osnovan Regionalni znanstveni centar LORI, koji uključuje LORI Newton sobe – interaktivne učionice opremljene naprednim tehnologijama poput 3D printera, simulatora letenja i specijaliziranih STEM modula. U projektu je 683 učenika steklo nove vještine u području STEM-a, IKT-a i aktivnog građanstva kroz radionice, terenske nastave i interaktivne module, 60 nastavnika i odgojno-obrazovnih radnika sudjelovalo je u specijaliziranim edukacijama i studijskim putovanjima te su rekonstruirane i opremljene dvije zgrade.

Uz bilateralnu suradnju s norveškim partnerom First Scandinavia, projekt je omogućio uključivanje u međunarodnu Newton mrežu, čime su u hrvatski obrazovni sustav prenesene najbolje prakse STEM obrazovanja. LORI Newton sobe postale su ključni prostor za praktično, interdisciplinarno i inovativno učenje, potičući kritičko razmišljanje, kreativnost i rješavanje problema.

Više na: https://loriludbreg.hr/

Nositelj projekta: Grad Ludbreg

Partneri:

  • Osnovna škola Ludbreg
  • Osnovna škola Veliki Bukovec
  • Varaždinska županija
  • Međimursko veleučilište
  • Osnovna škola Sveti Đurđ

Donatorski partner:

  • FIRST Scandinavia, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta:  2.950.302,10 EUR

29

Regionalni znanstveni centar – RaSTEM

Projekt je usmjeren na unapređenje STEM obrazovanja kroz popularizaciju znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike među učenicima i nastavnicima osnovnih škola. Cilj projekta bio je osnivanje Regionalnog znanstvenog centra RaSTEM, koji omogućuje povezivanje formalnog i neformalnog obrazovanja te razvoj inovativnih edukacijskih programa. Kroz projekt su provedene edukacije za učitelje i učenike, razvijeni su programi iz robotike, klimatskih promjena i poduzetništva, a organizirani su i dječji hackhatoni, ljetni STEM kampovi i terenske nastave.

U suradnji s norveškim partnerom Oslo Metropolitan University, osigurana je razmjena znanja i implementacija najboljih praksi u STEM obrazovanju. Projekt je rezultirao osnivanjem i opremanjem RaSTEM centra na osam lokacija u Šibeniku i okolnim mjestima, čime je omogućeno moderno STEM obrazovanje uz korištenje najsuvremenijih tehnologija. Kroz aktivnosti projekta poboljšane su STEM vještine  346 učenika i 16  učitelja, a unaprjeđena je i obrazovna infrastruktura u više škola.

Više na: https://rastem-sibenik.com/

Nositelj projekta: Grad Šibenik

Partneri:

  • Sveučilište u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva
  • Osnovna škola Meterize
  • Osnovna škola Brodarica
  • Osnovna škola Juraj Dalmatinac
  • Hrvatski robotički savez (HROBOS)
  • Osnovna škola Skradin
  • Osnovna škola Murterski škoji
  • Osnovna škola Vrpolje
  • Osnovna škola Juraj Šižgorić

Donatorski partner:

  • Oslo Metropolitan University, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 2.042.449,12 EUR

30

Jadranski regionalni znanstveni centar za razvoj vještina u području STEM-a, IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva

Projekt je usmjeren na jačanje kapaciteta institucija osnovnoškolskog obrazovanja u Splitsko-dalmatinskoj i Ličko-senjskoj županiji te gravitirajućih područja s ciljem poboljšanja STEM vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih djelatnika. Kroz projekt je uspostavljen regionalni znanstveni centar sa sjedištem u Splitu te podružnicama u Gospiću i OŠ Kostrena. Kroz projekt su provedene edukacije  za učenike i učitelje, razvijeni su programi u području STEM-a, IKT-a i aktivnog građanstva.

U suradnji s norveškim partnerom International Development Norway (IDN), osigurana je razmjena znanja i implementacija najboljih praksi u STEM obrazovanju, IKT-u i poduzetništvu, uspostavljen je sustav podrške, evaluacije i kontinuiranog unapređivanja strategija, programa i modela učenja i podučavanja te praktičnog rada u nastavi. Kroz aktivnosti projekta poboljšane su STEM vještine 1268 učenika i 320 učitelja, a unaprjeđena je i obrazovna infrastruktura u samom RSC-u te njegovim podružnicama.

Više na: https://jadranska.izvrsna.hr/

Nositelj projekta: Splitsko-dalmatinska županija

Partneri:

  • Ličko-senjska županija
  • Grad Gospić
  • Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije
  • Cluster za eko-društvene inovacije i razvoj CEDRA Split
  • Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
  • Visoko učilište Algebra
  • Osnovna škola Kostrena
  • Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
  • Javna ustanova Razvojna agencija LSŽ LIRA

Donatorski partner:

International Development Norway (IDN), Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 2.757.868,03 EUR

31

Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske

Projekt je usmjeren na razvoj i unapređenje STEM obrazovanja s posebnim naglaskom na rad s darovitim učenicima i učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Cilj projekta bio je osigurati materijalne preduvjete kroz modernizaciju i opremanje učionica, unaprijediti sustav detekcije darovitih učenika te razviti i implementirati specijalizirane STEM programe. Kroz projekt su provedene edukacije za učitelje i odgojno-obrazovne djelatnike, organizirane radionice iz kemije, biologije, robotike, matematike, astronomije i inženjerstva, te su realizirani programi iz IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva.

Projekt je također uključivao međunarodnu suradnju s norveškim partnerom Vitensenteret Innlandet Gyovik, omogućujući prijenos znanja i primjenu najboljih obrazovnih praksi. Projektom je uspostavljen Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske sa sjedištem u OŠ J. Kozarac u Josipovcu Punitovačkom, s ispostavama u OŠ J. Kozarca Slatina i OŠ Suhopolje. U aktivnostima projekta sudjelovalo je 505 učenika i 214 učitelja, a modernizirana je infrastruktura na četiri lokacije.

Više na: https://www.rzcpan.hr/

Nositelj projekta: Osječko-baranjska županija

Partneri:

  • Virovitičko-podravska županija
  • OŠ “J. Kozarac”, Josipovac Punitovački
  • OŠ J. Kozarca, Slatina
  • OŠ Suhopolje
  • Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
  • Poduzetnički inkubator BIOS d.o.o., Osijek
  • Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije
  • Cluster za eko-društvene inovacije i razvoj CEDRA Split
  • Fakultet primijenjene matematike i informatike, Osijek

Donatorski partneri:

  • Vitensenteret Innlandet Gyovik, Norveška

Ugovorena vrijednost projekta: 2.791.417,79 EUR

Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu